poniedziałek, 29 lutego 2016

"Henryczek" 2016 - czekamy na wyniki!!!


23 lutego sześcioro uczniów z klas 2 i 3, wyłonionych na etapie szkolnym do dzielnicowego czytelniczego konkursu „Henryczek”, wyruszyło do Szkoły Podstawowej nr 289. 

Emma, Alicja, Maksymilian, Nina, Dominika i Jacek musieli wykazać się szczegółową  znajomością wskazanych w regulaminie konkursu lektur. W drodze wszystkim dopisywał humor, a w sali konkursowej należyte skupienie J.

Trzymamy kciuki!


Czekamy na wyniki do 13 kwietnia 2016



niedziela, 28 lutego 2016

Technika lat 90. - wystawa

Z okazji 25 – lecia szkoły, które obchodzimy w tym roku, każda klasa przygotowuje projekt związany z rokiem 1990.   4c jako pierwsza  zaprezentowała wystawę na temat techniki lat 90. Można ją oglądać w sali artystycznej. Uczniowie zgromadzili mnóstwo interesujących eksponatów, takich jak:

  • Pieniądze sprzed denominacji
  • Magnetowid i kasety video
  • Magnetofon i kasety magnetofonowe
  • Aparaty z kliszą
  • Lampa błyskowa
  • Radio
  • Komputer Amiga 500
  • Adapter i płyty winylowe
  • Game Boy (można testować)
  • Dyskietki
  • Telefony
  • Discman
Te wszystkie eksponaty na niewiele mówią, ale dzięki nim możemy poznać lepiej czaszy, w których wychowywali się nasi rodzice. 


















Tomek z 4c 



piątek, 26 lutego 2016

Niech żyje bal!

W ostatni piątek stycznia nasze świetlice zamieniły się w najradośniejsze miejsce w całej szkole, a to za sprawą niepowtarzalnej atmosfery, którą przygotowali dla swoich uczniów nauczyciele świetlicy. 
W taki dzień jak ten każdy chce się dobrze bawić, dlatego też nauczyciele zamieniają się w prawdziwych Dj'ów, dając dzieciom to co najlepsze w tym wyjątkowym wydarzeniu – niezapomnianą zabawę. Podczas balu karnawałowego niektórzy potrzebują ciekawych artystów, inni wyjątkowego oświetlenia czy scenografii, a jeszcze inni po prostu tanecznych konkursów. 
My zapewniliśmy naszym uczniom wszystkie te atrakcje, dając przy tym mnóstwo pozytywnych emocji oraz szalonej energii.










poniedziałek, 15 lutego 2016

„Współtworzymy nasze klasowe muzeum” - niezwykła lekcja historii.


Uczniowie klas czwartych na lekcjach historii uczyli się, w jaki sposób chronimy ślady przeszłości. Dowiedzieli się, że zabytki to wszystkie przedmioty, które zachowały się z przeszłości i mają wartość historyczną lub artystyczną. Poznali różnorodne formy ochrony zabytków: muzeum, biblioteka, archiwum, skansen.


Na jednej lekcji stworzyli niezwykłą klasową ekspozycję zgodnie z zasadami wystawy. Zaprezentowali cenne przedmioty, które od wielu pokoleń przechowywane są w ich rodzinach, m.in.: czarno - białe zdjęcia, książki, pamiętniki, przepisy kulinarne, mapy, biżuterię, naczynia. Dokładnie opisywali przyniesione przedmioty, podawali ich pochodzenie oraz opowiadali, jaką wartość posiadają dla właścicieli. Czwartoklasiści na pewno na długo zapamiętają tę żywą lekcję historii.










wtorek, 9 lutego 2016

Z dziejów szopki krakowskiej

Szopka krakowska to smukła, wielopoziomowa, wieżowa i bogato zdobiona konstrukcja, zrobiona z lekkich, nietrwałych materiałów. Charakteryzuje się ona, zwłaszcza obecnie, nagromadzeniem zminiaturyzowanych elementów zabytkowej architektury Krakowa, fantazyjnie przetworzonych i połączonych.

 Szopka ma służyć za godne miejsce przedstawienia wielkiej tajemnicy Narodzin Syna Bożego. Powstała w XIX-wiecznym Krakowie, daleko odbiega od wszystkiego, co stworzyła w tej dziedzinie nie tylko Europa, ale i cały świat.

Zwyczaj budowania szopek w okresie świąt Bożego Narodzenia wywodzi się z  tradycji statycznych szopek świątecznych oraz jasełek, niegdyś wystawianych w kościołach w okresie świąt Bożego Narodzenia. 

Szopka krakowska, będąca fantazją na temat architektury Krakowa i jego specyficznego klimatu, jest również świetną lekcją historii, działającą na wrażliwość estetyczną i uczucia. Piękna, przemyślana szopka, uczy, bawi i wzrusza. 

Uczniowie klas trzecich postanowili przedstawić swoje wyobrażenie szopki krakowskiej. 

Oto i one...










czwartek, 4 lutego 2016

W muzeum nie musi być nudno!!!

Co się kryje za murami warszawskiego Muzeum Narodowego, badali ostatnio piątoklasiści.
Na pięknej wystawie czasowej "Mistrzowie pastelu" wzięli udział w lekcji muzealnej prowadzonej przez edukatorów muzealnych.

Wiedzą już sporo o tematyce i technice pasteli oraz o problemach z konserwacją takich dzieł.
Zwiedzili również Galerię Sztuki Średniowiecznej, wykonując zadania specjalnie przygotowane na tę okazję przez Panią Martę.

Wytropili jednorożca, potrafią zidentyfikować sceny biblijne w Poliptyku Grudziądzkim,
znają symbolikę jabłka trzymanego przez Piękną Madonnę z Wrocławia.

Kto nie był z nami, może zwiedzić Muzeum na własną rękę i opowiedzieć na plastyce o swoich odkryciach!