środa, 7 października 2020

ZDOBYLIŚMY TYTUŁ „SZKOŁA OTWARTA NA WIELOKULTUROWOŚĆ"




W okresie od 13 września 2019 r. do 13 lutego 2020 r. nasz Szkoła brała udział w ogólnopolskim konkursie „ Szkoła Otwarta na Wielokulturowość”. , zorganizowanym przez Studium Prawa Europejskiego. Koordynatorem konkursu była p. Anna Kołodziejska, a do współpracy włączyli się nauczyciele i uczniowie naszej szkoły. Wspólnie wykonaliśmy wiele ważnych i ciekawych zadań.

Nasza Szkoła otrzymała za  wszystkie zadania przewidziane w konkursie 100 % możliwych do uzyskania punktów.

Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Szkoła otwarta na wielokulturowość” było uzyskanie co najmniej 80 % punktów za 9 zadań. ( 8 zadań do wykonania oraz ukończenie kursu, jako zadania nr 9 zakończonego egzaminem przez koordynatora kursu)

W ramach ogólnopolskiego konkursu „ Szkoła otwarta na wielokulturowość „ realizowaliśmy następujące projekty:

1.         Przeprowadzenie pogadanki z dziećmi nt. różnych kultur wraz z nauką podstawowych zwrotów w różnych językach.

2.         „Kuchnie świata, czyli potrawy, które wyróżniają dane państwo” – prezentacja potraw z różnych stron świata i ich degustacja

3.         Przygotowanie ogólnoszkolnego konkursu dot. znajomości państw świata pt. „Co kraj to obyczaj”. Obowiązujących w nich języków, flag, zwyczajów…

4.         „Przewodnik po świecie”. Prezentacja najciekawszych miejsc turystycznych z krajów pochodzenia uczniów.

5.         Przygotowanie albumu/przewodnika po kraju/ mieście/regionie

6.      „Wszystkie dzieci nasze są” (piosenka w wykonaniu Majki Jeżowskiej) – zorganizowanie Szkolnego Festiwalu Piosenki Międzynarodowej.

7.      Opracowanie Tablicy Dobrego Wychowania – czyli wskazówek, jak się odnosić do obcokrajowców, na co zwracać uwagę, jak takie same zachowania są interpretowane w różnych kulturach.

8.      Przygotowanie szkolnej wystawy zdjęć/prac plastycznych obrazujących regionalne stroje różnych kultur

9.      Udział w konkursie przyniósł wszystkim wiele satysfakcji. Podjęliśmy innowacyjne działania, które rozbudziły ciekawość świata, poszerzyły wiedzę uczniów, wyzwoliły aktywność twórczą dzieci, stały się okazją do prezentacji ich umiejętności i talentów. Konkurs przyczynił się do integracji zespołów klasowych i doskonalenia umiejętności współpracy w grupie, stał się okazją do zaangażowania się Rodziców w życie szkoły.

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz