Nasza Szkoła
otrzymała za wszystkie zadania
przewidziane w konkursie 100 % możliwych do uzyskania punktów.
Warunkiem do
otrzymania tytułu i dyplomu „Szkoła otwarta na wielokulturowość” było uzyskanie
co najmniej 80 % punktów za 9 zadań. ( 8 zadań do wykonania oraz ukończenie
kursu, jako zadania nr 9 zakończonego egzaminem przez koordynatora kursu)
W ramach
ogólnopolskiego konkursu „ Szkoła otwarta na wielokulturowość „ realizowaliśmy
następujące projekty:
1. Przeprowadzenie pogadanki z dziećmi nt.
różnych kultur wraz z nauką podstawowych zwrotów w różnych językach.
2. „Kuchnie świata, czyli potrawy, które
wyróżniają dane państwo” – prezentacja potraw z różnych stron świata i ich
degustacja
3. Przygotowanie ogólnoszkolnego konkursu
dot. znajomości państw świata pt. „Co kraj to obyczaj”. Obowiązujących w nich
języków, flag, zwyczajów…
4. „Przewodnik po świecie”. Prezentacja
najciekawszych miejsc turystycznych z krajów pochodzenia uczniów.
5. Przygotowanie albumu/przewodnika po
kraju/ mieście/regionie
6. „Wszystkie dzieci nasze są” (piosenka w
wykonaniu Majki Jeżowskiej) – zorganizowanie Szkolnego Festiwalu Piosenki
Międzynarodowej.
7. Opracowanie Tablicy Dobrego Wychowania –
czyli wskazówek, jak się odnosić do obcokrajowców, na co zwracać uwagę, jak
takie same zachowania są interpretowane w różnych kulturach.
8. Przygotowanie szkolnej wystawy zdjęć/prac
plastycznych obrazujących regionalne stroje różnych kultur
9. Udział w konkursie przyniósł wszystkim wiele satysfakcji. Podjęliśmy innowacyjne działania, które rozbudziły ciekawość świata, poszerzyły wiedzę uczniów, wyzwoliły aktywność twórczą dzieci, stały się okazją do prezentacji ich umiejętności i talentów. Konkurs przyczynił się do integracji zespołów klasowych i doskonalenia umiejętności współpracy w grupie, stał się okazją do zaangażowania się Rodziców w życie szkoły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz