Nasi uczniowie podczas zajęć w świetlicy szkolnej kolejny
raz wzięli udział w projekcie UNICEF'u. Tym razem był to projekt "Mali uczniowie idą do szkoły",
który jest odpowiedzią na sytuację dzieci w tym kraju. Celem akcji było uświadomienie dzieciom jak
wygląda kwestia dostępu do edukacji na świecie, jakie są przyczyny tego, że nie
wszystkie dzieci mogą się uczyć i co robi UNICEF, by z tym walczyć.
"Mali uczniowie idą do szkoły" to projekt
edukacyjno-pomocowy, z którego uczniowie dowiedzieli się jak wygląda kwestia
dostępu do edukacji na świecie. W ramach akcji uczniowie mogli pomóc dzieciom w
Mali zbierając fundusze, które umożliwią im naukę. Jako, że celem wszelkich
działań UNICEF'u jest upowszechnienie edukacji, to sposób niesienia pomocy też
powinien mieć wymiar edukacyjny dla uczniów.
Każdy z naszych uczniów mógł
stworzyć dowolną książkę wzbogaconą ilustracjami, zdjęciami czy rysunkami.
Prócz tworzenia swoich własnych książek bardzo ważnym elementem projektu były
zajęcia edukacyjne, których najważniejszym celem było zapoznanie uczniów z
sytuacją dzieci w Mali.
Specjalnie przygotowanie przez nauczycieli materiały, w
tym prezentacje i filmy, umożliwiły przeprowadzenie ciekawych zajęć, podczas
których dzieci zrozumiały na czym polegają problemy mieszkańców krajów
rozwijających się, a także dowiedzieli się jak można im zaradzić.
Po zapoznaniu się z sytuacją rówieśników w Mali nasi
uczniowie sprawnie zabrali się do pracy, tworząc swoje własne, unikatowe
historie, którymi chcieli podzielić się z innymi. Pomysłów było bez liku, a
każda książka okazała się małym dziełem sztuki.
Aukcja książek, która jest zwieńczeniem projektu cieszyła
się ogromnym powodzeniem wśród Rodziców i Opiekunów a także innych uczniów.
Wszystkie książeczki rozeszły się jak świeże bułeczki a
zebrane pieniądze zostały wpłacone na rzecz dzieci w Mali.
Za rok kolejne wyzwanie - kolejny projekt.
Lubimy pomagać, dlatego już dziś zapraszamy za rok!
Wszystkim uczniom biorącym udział w projekcie dziękujemy za
zaangażowanie!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz