W ostatnich dniach, uczniowie klasy 2d, mieli możliwość
dowiedzieć się czym jest zarabianie pieniędzy i umiejętne nimi zarządzanie.
Uczestniczyli w tygodniowym projekcie „Skąd się biorą pieniądze?”, wykorzystującym
zasady grywalizacji w edukacji.
Głównym celem projektu było wykształcenie pozytywnych
postaw, związanych z zarządzaniem własnymi funduszami.
Nauczyciel wprowadził uczniów w grę określając jej fabułę. Uczniowie
wyobrażali sobie, że przychodzą do szkoły, niczym dorośli do pracy. Za obowiązki uczniowskie
(np. praca domowa) byli nagradzani pensją
w postaci papierowych odpowiedników polskiej waluty. Uczniowie wykonywali też
różnorodne ćwiczenia i zabawy odnoszące się do zagadnień: oszczędzanie i
wydawanie.
Podsumowaniem edukacji
finansowej była zabawa w sklep, podczas której dzieci mogły zaplanować swoje
wydatki, dokonać zakupu wybranych rzeczy z kategorii: potrzeby i
zachcianki/przyjemności.
Podczas omawiania projektu, okazało się, że wszyscy świetnie
się przy nim bawili, a co najważniejsze, bardzo dużo się też nauczyli.
Nauka poprzez zabawę – to lubimy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz