Szkolny program wspierania uzdolnień „Kuźnia Talentów”
zakłada, że w klasach drugich uczniowie poznają różnorodność zainteresowań
innych ludzi, spotykają się z pasjonatami, rodzicami i starszymi kolegami. Jak
zwykle przy realizacji takich projektów liczymy na współpracę z rodzicami – oni
nas nigdy nie zawodzą.
2 marca klasa 2c
miała niezwykłą przyjemność gościć tatę Maksa, który opowiedział nam o swojej
pasji – nurkowaniu. Poznaliśmy wszystkie akcesoria potrzebne do zanurzenia się
w głębinę; uczniowie przymierzali maskę, fajkę, płetwy, piankę, buty i
kamizelkę ratowniczo-wyrównawczą. W sposób naturalny wywiązała się rozmowa o
układzie oddechowym, gdyż nurek głębinowy musi być wyposażony w butlę ze
sprężonym powietrzem, a także o kierunkach świata, gdy dzieciaki oglądały
kompas i obserwowały wskazania igły magnetycznej. Uczniowie dziwili się, że w
niewielkiej butli mieści się tyle powietrza, testowali aparat oddechowy i –
byli wniebowzięci .
Na spotkaniu obejrzeliśmy autorski film nakręcony w
Indonezji (Bangha Island) prezentujący niezwykłe okazy zwierząt i roślin
niespotykanych nigdzie indziej na kuli ziemskiej. Czy wiecie, że w ciągu 10 minut nurkowania na
rafie koralowej można zobaczyć więcej gatunków fauny i flory niż podczas
dziesięciogodzinnej wędrówki w
najdzikszym miejscu na powierzchni Ziemi? A czy zdajecie sobie sprawę, że
więcej wiemy na temat powierzchni Księżyca i Marsa, niż dna mórz i oceanów? Nie
wiedzieliście? My też nie. Nurkowanie to także jedyna aktywność na świecie,
która umożliwia odczucie stanu nieważkości. Nigdzie indziej na powierzchni
Ziemi nie jest to możliwe. Macie ochotę zapisać się na kurs nurkowania? A więc
udało się! Panie Jacku – dziękujemy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz