23 lutego w klasie 2c uczniowie poznali
tablice kodów graficznych pozwalające zaprogramować małe, inteligentne roboty -
Ozoboty. Za pomocą czterech kolorów kredek lub markerów (czarny, czerwony,
zielony, niebieski) mogli wpływać na prędkość, kierunek, poruszanie się i inne
ruchy Ozobota.
Dla uczniów lekcja
była bardzo atrakcyjna, ponieważ mieli możliwość natychmiastowego sprawdzenia
efektów swoich działań. Nie wszystkie próby przyniosły zamierzony rezultat.
Czasami linia okazywała się za szeroka lub za wąska, a kolorowe kody nie dość
precyzyjnie narysowane. Wbrew pozorom pierwsze niepowodzenia wzmogły tylko
zaangażowanie uczniów i rozbudziły ich ciekawość. Rysowali kolejne trasy
dyskutując jak zachowa się Ozobot i wprowadzając coraz bardziej skomplikowane
kody.
Programując z
wykorzystaniem Ozobotów uczniowie realizują założenia idei nowoczesnej edukacji
STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) i w praktyczny sposób
doświadczają powiązania pomiędzy teorią a praktyką: używając kodu programują
urządzenie, które działa w rzeczywistości.
Następne lekcje z
Ozobotami już wkrótce!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz