środa, 7 marca 2018

Programowanie z Ozobotami - niesamowita przygoda z rozwiązywaniem problemów, rysowaniem i pracą grupową!


23 lutego w klasie 2c uczniowie poznali tablice kodów graficznych pozwalające zaprogramować małe, inteligentne roboty - Ozoboty. Za pomocą czterech kolorów kredek lub markerów (czarny, czerwony, zielony, niebieski) mogli wpływać na prędkość, kierunek, poruszanie się i inne ruchy Ozobota.
Dla uczniów lekcja była bardzo atrakcyjna, ponieważ mieli możliwość natychmiastowego sprawdzenia efektów swoich działań. Nie wszystkie próby przyniosły zamierzony rezultat. Czasami linia okazywała się za szeroka lub za wąska, a kolorowe kody nie dość precyzyjnie narysowane. Wbrew pozorom pierwsze niepowodzenia wzmogły tylko zaangażowanie uczniów i rozbudziły ich ciekawość. Rysowali kolejne trasy dyskutując jak zachowa się Ozobot i wprowadzając coraz bardziej skomplikowane kody.
Programując z wykorzystaniem Ozobotów uczniowie realizują założenia idei nowoczesnej edukacji STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) i w praktyczny sposób doświadczają powiązania pomiędzy teorią a praktyką: używając kodu programują urządzenie, które działa w rzeczywistości.
Następne lekcje z Ozobotami już wkrótce!
















Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza