Nauka
tabliczki mnożenia nie musi być nudna. Wiedzą o tym uczniowie klas czwartych i
piątych.
W
ostatnim tygodniu na lekcjach matematyki uczyli się tabliczki mnożenia,
korzystając z komputerów i tablic multimedialnych. Swoje rekordy mogli notować
na specjalnie przygotowanej na korytarzu tablicy. A było się czym chwalić. Przyznacie,
że 84 przykłady wykonane w 2 minuty to jest nie lada wyczyn. Po kilku dniach
takich ćwiczeń czwarto i piątoklasiści byli gotowi stanąć w szranki z uczniami
z innych szkół. Na lekcjach matematyki, ale również na przerwach, rozgrywali
mecze w Internecie z losowo wybranymi przez komputer czterema internautami o
zabawnych pseudonimach: CWKSmatma, Batmat, Ziomek, Chuda Dorcia. Emocji było
mnóstwo, doping kolegów z klas ogromny. Wielu uczniom Trzynastki udało się
wygrać swoje mecze, byli wtedy nagradzani oklaskami, wybrzmiewały też fanfary
dla zwycięzcy. Nawet panie od matematyki
poczuły ducha rywalizacji i przystąpiły do rozgrywek. Podsumowaniem tego
projektu był konkurs, w którym wzięli udział wszyscy uczniowie klas czwartych i
piątych. Dzieci musiały w ciągu minuty podać jak najwięcej poprawnych wyników.
Zwycięzcy dostali nagrody. A byli nimi:
Ada z 5b – Mistrzyni Tabliczki Mnożenia
klas 5
Bartek z 4a – Mistrz Tabliczki Mnożenia klas 4
Monika z 5b – Wicemistrzyni Tabliczki Mnożenia
klas 5
Mikołaj z 4b – Wicemistrz Tabliczki Mnożenia
klas 4
To
był ciekawy tydzień na lekcjach matematyki. Uczniowie nie chcieli wybiegać z
klas zaraz po dzwonku. Ćwiczyli tabliczkę
mnożenia również na przerwach, poprawiając swoje rekordy, rozgrywając kolejne
mecze. Po jednych z zajęć Zosia z 4c powiedziała: „To była fajna lekcja
matematyki”. To zdanie podzielali również inni uczniowie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz